Image
A teenager during a prayer time at TeenStreet 2023.

Jezus leert ons niet alleen om te bidden, Hij roept ons ertoe op. Dat alleen al is genoeg reden om ons trouw in te zetten en ons als christenen te verenigen in gebed. 


“Wat als we een week apart zetten en ons helemaal richten op gebed voor mensen die Jezus niet kennen, dan kan het toch niet anders dan dat dit verschil gaat maken?” John Maasland, directeur van Operatie Mobilisatie vervolgt: “Dat Jezus óns oproept om te bidden voor werkers is in zijn oogst is merkwaardig, tenzij ons gebed werkelijk iets in beweging zet.” Hieruit leren we dat ons gebed echt iets uitwerkt. En natuurlijk bidden we elke dag voor werkers, omdat we zien dat de oogst zo groot is. Om dezelfde reden willen we ons tijdens deze week van gebed, samen met andere christenen uit Nederland, richten op mensen die Jezus nog niet kennen, om voor hen te bidden. Dat dit uitwerking zal hebben is een bijbels gegeven en we hebben het voorrecht dit ook in de praktijk te ervaren. 

Ieder jaar organiseert Operatie Mobilisatie in de 1e week van november de Week van gebed voor de mensen die Jezus nog niet kennen.
En dan in het bijzonder de mensen, die geen enkele mogelijkheid hebben om iets van Jezus te horen omdat ze simpelweg geen Bijbel of volgeling van Jezus in hun buurt hebben. Gebed verandert niet alleen de situatie, maar verandert ook ons hart. Door mee te bidden verbinden we onszelf aan Gods Missie om het Evangelie wereldwijd te verspreiden. 

Dit jaar doen we dit van zondag 5 t/m zaterdag 11 november aan de hand van de verschillende wereldreligies. We bidden dan specifiek voor moslims, boeddhisten, hindoes en joden. De mensen die nog nooit van Jezus hebben gehoord en ook geen christen in hun omgeving hebben, bevinden zich voornamelijk in gebieden waar ze opgroeien met een van deze religies. Deze week willen we jullie als bidders meenemen in wat deze mensen nu geloven en op welke manier we voor hen kunnen bidden. Ook zetten we een dag apart voor de werkers op het veld en de mensen die binnenkort vertrekken om het goede nieuws te brengen. Dit doen we aan de hand van verschillende materialen die hiervoor ontwikkeld zijn. Denk hierbij aan gebedskaarten, video’s, Bijbelteksten en inspirerende verhalen van mensen die door het delen van het Evangelie tot geloof zijn gekomen en nu op de plek waar zij zijn getuigen van het levensreddende werk van Jezus.

We krijgen heel vaak de vraag: “En de mensen dan in Nederland, die Jezus nog niet kennen?” Ook voor deze groep is ruimte in deze gebedsweek. Heel veel mensen die oorspronkelijk uit de regio’s komen die we eerder beschreven, verblijven inmiddels ook in Nederland. 
Daarnaast zijn we als land gezegend met veel mensen, die Jezus willen volgen en bidden we dat de Heer hen als arbeiders wil uitzenden in de oogst.

 
Meedoen als kerk of als individu

We vragen u als kerk om op zondag voorbede te doen voor de mensen die nog nooit van Jezus hebben gehoord. U ontvangt een Bijbelgedeelte en inspiratie om eventueel te gebruiken voor de verkondiging. We zouden het heel mooi vinden als u door de week uw gebouw open wilt stellen om momenten van gebed te organiseren, waarbij ook mensen uit de omgeving kunnen aanhaken. Voor de zaterdag ontvangt u de uitnodiging om gebedswandeling te organiseren in uw eigen dorp of stad. Uiteraard ontvangt u hier de nodige input voor. 
Als individu ontvangt u de bovenbeschreven inhoud iedere dag in uw mail om zo uw tijd van gebed inhoud en vorm te geven.
Leonie Willemsen, Mobiliser bij OM Nederland zegt: “Wij verlangen naar beweging, maar God is degene die dingen in beweging kan zetten, wij geven ons verlangen in gebed over aan Hem.”


Wanneer u zich aanmeldt, ontvangt u van ons voorafgaand aan de Week van gebed de verschillende materialen die u helpen om de bijeenkomsten en de gebeden inhoud te geven. En natuurlijk ontvangt u van ons ook promotiemateriaal om mensen in uw gemeente of in uw omgeving ook uit te nodigen om mee te doen.

We willen u van harte uitnodigen om samen met ons de week van zondag 5 – zaterdag 11 november apart te zetten, om te bidden voor de mensen die Jezus nog niet kennen. Ver weg en dichtbij! Want ons gebed maakt verschil!!

Ik bid mee!

Teilen auf